Helle

3/6

Kategori: Allmänt

egentligen är det läskigt.
hur ett litet leende kan få kroppen att skaka till.
hur ett sms kan sprida lycka över hela ansiktet.
hur ett samtal om ingenting kan skapa en natt full av drömmar o en morgondag fylld av härliga tankar.

jag brukar bli rädd.
rädd för att släppa kontrollen o låta känslorna tala. rädd för att ännu en gång fastna med hjärtat i något som bara kommer att ta sönder det.

fast nu känns det okej.
för jag tror att jag vet.
jag vet vad jag vill o när det är dags att backa. vad jag är ute efter o när det är tid att sätta stopp.

för jag har vuxit.
vuxit o lärt mig. lärt mig uppskatta mitt eget värde o respektera mig själv. o om någon vill komma in o ta del av mitt liv är det precis det som den personen måste kunna också.

så jag ska låta kroppen skaka, ansiktet fyllas av lycka o tankarna fara fritt.
för jag vet att jag ar värd det.

Så himla sant och bra skrivet. Från finaste Julia Mjörnstedt

Kommentarer

  • Malin säger:

    Så jäkla fint!

    2012-06-03 | 19:40:02
  • ak säger:

    Så bra <3

    2012-06-04 | 17:15:39
  • Josefin säger:

    Fina ord ♥

    2012-06-05 | 22:43:46
    Bloggadress: http://jossebus.blogg.se/

Kommentera inlägget här: