Helle

21/11

Kategori: Allmänt

Idag var det dags för att tömma magen. Eftersom det är röntgen inbokat imorgon och dom ser mycket bättre juh mindre vätska det finns i magen. Detta är som ni vet ett ingrepp som jag verkligen avskyr. Men de lovade mig att jag skulle få lugnande tabletter och en massa bedövning. Jag kände att jag har juh liksom inget val.....
 
Eftersom det var en väldigt lugn dag idag på mottagningen så började sköterskorna med att ge mig taktil massage. Ska nog vara en mjuk och avslappnande massage om jag förstod det hela rätt.
Fick både på fötterna och händerna. Det var mycket skönt faktiskt. 
 
Den här lugnande tabletten som jag fick hjälpte absolut inget alls.... Jag fick då en liten gråtattack och grät en stund, Jag tänkte juh på dom två andra gångerna som hade gjort så himla ont. Ville inte ha det så denna gången.... Men min läkare är juh underbar. Kände inget alls denna gången. Så gott!
 
Här har ni sprutorna (ca 20cm långa) som används för att föra in slangen i magen. 
 
Ca 3 liter vätska fick de ut från magen denna gången. Det känns jätteskönt såklart. Magen känns inte alls som en ballong just nu. Får se hur länge det varar denna gången :) Jag trodde även att kräkningarna skulle blir bättre men icke.... vilade lite när vi kom hem från sjukan. När jag gick upp från sängen då var det dags igen... att kräkas :(
 
Kraam ♥
 
 

Kommentarer

  • Malin säger:

    Gott med massage kan jag tro!!
    Men fy stan vilken nål!!!!! :( Kan inte ens tänka hur ont det gjort. Men såå gott du slapp smärtan idag iaf...
    Men kräkningarna..... Suck...
    Tänk på dig hela dan finaste...!!!
    Kram

    2012-11-21 | 18:42:17
  • Linda och Noomi säger:

    Skönt att det inte gjorde ont den här gången! 3 liter är ju en del så hoppas att du känner skillnad och att du inte behöver göra om det på läääänge!!!
    Tråkigt med kräkningarna :(
    Vi tänker på dig. Kram

    2012-11-21 | 19:11:01
  • Angela säger:

    Älskade vän...jag lider med dig! Jag blir så j-a arg att du ska behöva gå igenom detta!!! Önskar att någon ger dig styrka....<3 <3 <3

    2012-11-21 | 22:02:48
  • lin S säger:

    Usch, de där sprutorna såg inte roliga ut. Skönt att det inte gjorde ont den här gången iaf och att du fick massage. Massvis med kramar!!

    2012-11-21 | 22:44:20
  • Erika säger:

    Kära vän <3 vad du genomlider!!!!!!!
    Tänker på dej!!!! Kram

    2012-11-21 | 22:56:02
  • Anonym säger:

    Finns inga ord... Älskade Helle<3

    2012-11-21 | 23:14:23
  • Johanna säger:

    Du är så stark min vän <3
    Det är så himla orättvist att det ska få finnas så hemska sjukdomar!!

    Massa kramar till fina dig

    2012-11-22 | 11:45:16
  • Evelina C säger:

    Du är så stark! Kramar

    2012-11-22 | 22:55:30
  • Jennie Värn säger:

    Men fy vilka nålar!! Usch... Jag förstår att du inte alls gillar dem. Men sån tur att det gick bra denna gången. Och massagen är du mer än värd, varje dag! Hoppas du känner dig lite bättre trots de där tråkiga kräkningarna... Om dem åtminstone kunde upphöra. Kram från mig!

    2012-11-23 | 21:02:55
  • Shandra säger:

    Tänker på dig och din familj varje dag må du tro!
    Kämpa på fina du <3
    Bamsestyrkekramar till dig från mig <3

    2012-11-23 | 23:53:41
  • Shandra säger:

    Tänker på dig och din familj varje dag må du tro!
    Kämpa på fina du <3
    Bamsestyrkekramar till dig från mig <3

    2012-11-23 | 23:53:41
  • Sofie P (Fia) säger:

    Hej Helena!
    Sänder här massor av styrkekramar till dig.
    Tänker på dig och din familj jättemycket ska du veta.
    Finns inga ord för detta <3
    Ta hand om dig <3

    2012-11-24 | 10:18:20
  • Petra säger:

    <3

    2012-11-25 | 11:36:54
    Bloggadress: http://frublom.blogg.se
  • Veronica Lagerkvist säger:

    Tänker på dig.....
    Kram.

    2012-11-26 | 08:56:12

Kommentera inlägget här: