Helle

26/5

Kategori: Allmänt

Jag skriver och jag raderar, skriver och raderar... så har jag hållt på ett tag nu. Har så mycket känslor som bara vill ut men kan inte formulera mej. Det går bara inte idag. Jag vill så mycket men vågar inte. Är rädd för att såra andra, rädd för att själv bli sårad. För alla andra är det så lätt för mej är det tusen gånger svårare. Önskar av hela mitt hjärta att jag ska vara som alla andra. Inte behöva tänka dessa tankar. Jag kan verkligen inte förstå. Vad har jag gjort för att förtjäna detta. Är inte jag värd att vara lycklig och kunna njuta till fullo? Jag tänker alltid tre steg längre. Jag vet att ni nu tänker det är klart hon är och det är bara att göra vad du vill. Men det är inte så, det spelar ingen roll hur många som säger samma sak. I slutet är det ändå min känsla som räknas. Jag måste kunna stå för mitt agerande. Det går inte för andra att sätta sig in i min situation hur mycket man än vill. Tänk så mycket lättare det hade varit om jag bara stängt in mej och inte träffat omvärlden. Då skulle inte alla dessa problem finnas. Jag skulle inte behöva vara rädd för att bli sårad eller göra människor jag tycker om ledsna.
Kraam ♥

Kommentarer

  • Susann säger:

    Största kramen till dej <3

    2012-05-26 | 18:29:34
    Bloggadress: http://westeborg.blogg.se/
  • ak säger:

    "Utan Puh skulle äventyret vara en omöjlighet, sa Kanin högtidligt. Omöjligt utan mig! En sådan björn är jag! sa Puh stolt för sig själv."

    <3

    2012-05-27 | 08:47:41
  • Åsa säger:

    Nu kom en liten tår smygande. Självklart förtjänar du att vara glad och lycklig, faktist mer än vad många andra gör. Du har inte gjort nåt fel för att det är som det är. Livet är jävlas med dig vi måste komma på nåt sätt du kan jävlas tillbaka!!!

    2012-05-27 | 09:06:14
  • Charlotte säger:

    Älskade vän!

    Du har det största hjärta jag någonsin har lärt känna och du sätter alltid alla andras välbefinnande i första hand.



    Är det inte på tiden att du sätter Helena i första hand istället? Jag önskar att du inte var så rädd att såra andra för det håller dig tillbaka.



    Vi finns här oavsett. Vad du än gör så skulle du aldrig såra någon med vilje.



    Ingen vet hur du känner och det är som du skriver; det är DIN känsla som räknas. Det är du som är viktigast, du är din egen bästa vän.



    Tänk på dig själv Underbara! <3

    2012-05-27 | 15:06:04
  • Anonym säger:

    Fina Helle...

    Är jäkligt lätt för en annan att bara säga att du ska glra si eller så.. Vet inte hur det är att leva med sån skit som du har. Men snälla tänk lite på dig själv. Som Charlott skriver. Du skullle aldrig såra nån med vilje och det vet vi som känner dig. Du lyser av godhet.

    2012-05-27 | 21:39:20

Kommentera inlägget här: