Helle

5/8

Kategori: Allmänt

För er som vill läsa att allt är så himla bra, ni kan sluta nu. När ni läser detta inlägg ska ni än en gång komma ihåg att jag inte skriver för att få medlidande.... utan för att det faktiskt finns folk som inte riktigt har lärt sig? hur en telefon funkar och genom denna blogg får reda på hur jag mår. Lite tråkigt ibland kan jag tycka.... Ett sms, ett telefonsamtal, ett mail eller iaf en liten kommentar skulle jag uppskatta hur mycket som helst. 
 
Iaf läget är juh så att jag i veckan var och gjorde en röntgen som jag får svar på nästa vecka. Vill inte egentligen... jag vet juh vad plåtarna kommer att visa men att höra de från läkaren är INTE skoj. 
Har varit/är en av de värsta veckorna på hur länge som helst. Mår så jäkla dåligt. Har fått nya morfintabletter som jag just nu blandar med dom andra. Jag äter ca 7-8 tabletter varje dag. Jag får absolut inte låta det gå för lång tid mellan tabletterna för då får jag så ont att jag inte vet vart jag ska ta vägen och bara ligger och gråter. Har nu även dom sista dagarna fått feber också. Så det bådar juh verkligen inte bra det här.... 
 
Vet att jag sagt det innan men jag måste säga det igen. Vad skulle jag göra utan min älskade mamma. Hon finns alltid vid min sida.... När jag har så jäkla ont så finns du vid min sida, när jag sover är du i närheten bara för att jag inte ska behöva vara själv. Serverar mej mat (fast jag inte kan äta nåt) Listan kan göras lång. Du är helt underbar och jag älskar dej så jäkla mycket. Det kanske inte alltid är jag som behöver dom peppande orden, tänk på henne. Att veta att hon någongång kommer att förlora sin dotter, sin bästa vän. Den hon pratar med allt om. Inte ofta hon visar sig svag inför mig, vi kan absolut gråta ihop, vara arga och bara skrika rakt ut..... Men sen då?? Tyvärr måste hon "ta hand" om många i sin närhet... Det funkar inte i längden. Nån måste "ta hand" om henne ibland med. Snälla tänk på det.
 
Blev ett väldigt känslomässigt inlägg idag. Men det är så det är nu. Tiden går alldeles för fort... Vi alla vet juh vad vi har att vänta oss... tyvärr tror jag det kommer snabbare än jag trodde. 
 
Självklart beryder hela min familj och mina vänner sjukt mycket. Mer än ni vet Kraam ♥

Kommentarer

  • Malin säger:

    Tårarna rinner........
    Fattar inte vad det är som händer. Finns inga ord. Hat är ett svagt ord i sammanhanget.
    Tänker på er OFTA, både dig och din underbara mamma....
    Så svårt att skriva, vad fan e det man vill ha sagt.... Vet inte... Fuck Cancer!!

    JAG VILL STOPPA TIDEN, NU!!

    2012-08-05 | 21:15:31
  • Charlotte säger:

    Känslor överallt!
    Vilken fin hyllning till Susann och starkt skrivet Underbara Du.

    Jag önskar att jag bara kunde stanna, spola tillbaka, pausa.

    Jag vill inte gå på för mycket men du/ni vet var jag finns. 24-7, dag som natt.

    Styrka och kärlek till dig Helena! ♥
    Vi hörs i veckan älskade vän.

    2012-08-05 | 22:07:53
  • Hanna säger:

    Du är en riktig kämpe! Blir så ledsen när jag läser! Tänker på dig och på din familj! Du är en kämpe!! Massa kramar

    2012-08-06 | 07:42:20
  • lena hermansson säger:

    Tårarna,rinner , tänker så ofta på er. Har inga,ord. Fina Helena <3 och din fina mamma, och hela familjen. Massa kramar till dej <3

    2012-08-06 | 10:53:31
  • Josefin säger:

    Åh Helena... ♥ Jag kan inte föreställa mig vad ni behöver gå igenom =(
    Inga ord jag vill skriva räcker till, jag tänker massa på er. Men vad hjälper det? Jag önskar så att det fanns något jag kunde göra för er. Något som gjorde att det blev bättre!!
    Genom bloggen följer jag er i vardagen, i kampen...
    Du har en fantastisk mamma och din mamma har en fantastisk dotter ♥
    Stor KRAM till er!!!

    2012-08-06 | 12:54:00
    Bloggadress: http://jossebus.blogg.se
  • Åsa säger:

    Läser ditt inlägg om och om igen. Kan inte förstå...vill inte förstå. Blir så arg och ledsen på livet, att det kan vara så orättvist. En liten tröst mitt i alltihopa är som sagt var din underbara familj och din underbara lilla mamma. Många styrkekramar till er alla<3

    2012-08-06 | 16:51:38

Kommentera inlägget här: